Bestilling med Klikk og Hent

Dette produktet er et legemiddel som krever ekstra veiledning fra farmasøyt før kjøp. Mellom kl 16.00 og 08.00, samt i helger, er produktet derfor kun tilgjengelig for bestilling med Klikk og hent i apotek.

Ordren vil være klart for henting på ditt valgte Boots Apotek innen 1 time i åpningstiden til apoteket.

Dette produktet kan kun kjøpes av menn over 18 år. Kan du bekrefte at du er mann?


Finn ditt apotek og se åpningstider (åpnes i nytt vindu)

Egenerklæring for kjøp av produkt uten resept

Dette produktet er et legemiddel som krever ekstra veiledning fra farmasøyt før kjøp, du må derfor svare på noen spørsmål i chatvinduet. Hensikten er å avklare om du har sykdommer eller bruker medisiner som gjør at du ikke kan bruke produktet, og ellers redusere faren for feilbruk og bivirkninger.

Farmasøyten vil deretter sende deg videre til handlekurven.

×
PSO tiden er over, vennligst logg på igjen

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på spørsmål om bestilling, frakt, levering og betaling, retur og angrerett, og rabatter og tilbud.


Spørsmål om bestilling

 

Jeg har resept på forbruksmateriell (for eksempel inkontinens, stomi, ernæring, kateter), må jeg logge inn på resepten for å bestille varer?

Ja, du må logge inn på resepten før bestilling av varer slik at de blir registrert på resepten. Hvis ikke må du betale full pris for varene.

 

Kan jeg endre på bestillingen min?

Nei, det er ikke mulig å endre på en bestilling som er gjennomført.

 

Hvordan kansellerer jeg en bestilling?

Klikk og hent bestilling - bestillingen kan kanselleres ved å kontakte det valgte hente-apoteket. 

Forsendelse – bestillingen kan ikke kanselleres. Det er 14 dagers angrerett fra du mottar bestillingen. Unntatt fra angrerett er reseptpliktige og reseptfrie legemidler, medisinsk utstyr, hygieneartikler hvis forpakningen er åpnet og næringsmidler. 

 

Kan jeg endre leveringsmetode etter at jeg har sendt bestillingen?

Nei, man får ikke endret leveringsmetoden etter at bestillingen er gjennomført. 

 

Kan jeg bestille via telefon eller e-post?

Nei. Årsaken er at betalingsopplysninger og kjøpsbetingelser må aksepteres av kunde på Boots.no

 

Hva slags resepter kan jeg bestille fra på Boots.no?

Man kan bestille fra elektroniske resepter til mennesker (hvite resepter, blå resepter, H-resepter og resepter med vedtak). 

 

Kan man bestille veterinærmedisin på Boots.no?

Nei, veterinærmedisin er ikke tilgjengelig for nettbestilling. Årsaken til dette er at veterinærer ikke kan sende elektroniske resepter.

 

Får man bestilt uregistrerte legemidler på Boots.no?

Ja, man får bestilt uregistrerte legemidler på Boots.no. Noen ganger får man beskjed at varen ikke kan bestilles. Årsaken til dette kan være ukjent varenummer på resepten, eller forskrivning på virkestoff som gjør at bestillingssystemet ikke klarer å finne riktig vare. Du må da oppsøke et fysisk apotek for å få ekspedert varen, eller ta kontakt med vårt kundesenter.  

Finn ditt nærmeste Boots Apotek her

 

Kan man kjøpe medisiner som må oppbevares kjølig på Boots.no?

Nei, man får ikke kjøpt kjølevarer på Boots.no. Kjølevarer krever at varen blir transportert og oppbevart kjølig fram til kunde mottar varen. Vi jobber med en løsning der man kan bestille kjølevarer som «Klikk & Hent».

 

Kan man bestille mindre enn en hel legemiddelpakning hvis legen har skrevet dette på resepten (anbrudd)?

Ja. I noen tilfeller går det greit å bestille på Boots.no, men hvis du ikke får treff på varen, må du ta kontakt med vårt kundesenter, så vil de veilede deg videre.

 

Dersom apoteket mangler varen jeg bestiller – hvordan får jeg pengene tilbake?

Reservasjonen av beløpet blir automatisk opphevet om bestillingen ikke ferdigbehandles eller blir kansellert. Beløpet blir tilgjengelig for kunden etter 1-2 virkedager. Beløpet blir først trukket fra konto når bestillingen er ferdigbehandlet.

 

Kan jeg få kvittering på nettkjøpet?

Ja. Det medfølger en salgskvittering i pakken. Trenger du detaljert kvittering, ta kontakt med Boots kundesenter. Kvittering må sendes i posten på grunn av personvern.

 

Hvor lang tid tar det å klargjøre en «Klikk & Hent» bestilling?

«Klikk & hent» bestillinger blir klargjort innen 1 time etter bestilling i apotekets åpningstid. Du får beskjed på SMS når pakken din er klar til henting.

 

Når må jeg hente «Klikk & Hent» bestillingen min?

Varer bestilt med «Klikk & Hent» må hentes innen 9 dager, etter dette vil ordren bli kansellert. Ta kontakt med apoteket hvis du trenger å utsette hentefrist.


Spørsmål om frakt, levering og betaling

 

Hvilke leveringsmetoder tilbyr dere?

Man kan velge følgende leveringsalternativer:

  • «Klikk & Hent», hent i apotek etter 1 time
  • Porterbuddy, ekspress hjemlevering samme dag eller neste dag avhengig av kapasitet hos Porterbuddy. Bare tilgjengelig i noen deler av landet. Les mer om Porterbuddy her
  • PostNord, til utleveringssted, direkte i postkasse (ikke legemidler) eller hjemlevering. Dette tar 1-7 virkedager, avhengig av leveringsmåte og hvor i landet det skal leveres. 

 

Hvor mye koster frakt?

Følgende priser gjelder:

  • «Klikk & Hent» - gratis
  • Porterbuddy – kr 29,- / Gratis*
  • PostNord pakke i postkasse – kr 19,- / Gratis*
  • PostNord utleveringssted – kr 49,- / Gratis*
  • PostNord hjemlevering – kr 89,-

*Gratis - Boots Bedre medlemmer får fri frakt på alle ordre over kr 299,-

 

Sender dere pakker til utlandet?

Vi leverer kun til adresser i Norge, men ikke til adresser på Svalbard.

 

Hvor sendes varene fra?

Alle varer sendes fra hovedlageret på Langhus, mens ordre som hentes i apotek («Klikk & Hent») håndteres av det lokale Boots apoteket.

 

Hvordan kan jeg spore bestillingen?

Du vil motta e-post eller SMS med sporingsinformasjon fra transportør når de har scannet inn pakken din på terminalen. 

 

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken?

Pakken vil automatisk bli sendt i retur til oss hvis den ikke er hentet innen      7 dager. For endring av hentefrist på pakken, klikk deg inn på MyPostnord.no eller bruk MyPostnord app. Uavhentede legemidler refunderes ikke. Andre uavhentede varer blir refundert, minus et gebyr på kr 300,- for å dekke våre utlegg til plukk, pakk, emballasje og frakt/retur av gjeldende ordre.

 

Jeg har ikke fått pakken min, hva gjør jeg?

Alle leveringstider er veiledende og kan avvike noe i forbindelse med høytider og helligdager. Kontakt MyPostnord.no hvis du ikke har mottatt pakken etter 7 virkedager. Eventuelt ta kontakt med Boots kundesenter.

 

Må jeg vise legitimasjon ved henting/mottak av pakken?

Ja, hvis pakken inneholder legemidler (både reseptpliktige og reseptfrie) må den hentes/mottas personlig og legitimasjon må fremvises. Det må også kvitteres for mottak av pakken.

 

Kan noen andre hente bestillingen/pakken min?

Hvis bestillingen/pakken inneholder legemidler må du gi fullmakt til den som skal hente pakken for deg. 

 

Hvor lang tid tar det å klargjøre en «Klikk & Hent» bestilling?

«Klikk & hent» bestillinger blir klargjort innen 1 time etter bestilling i apotekets åpningstid. Du får beskjed på SMS når pakken din er klar til henting.

 

Når må jeg hente «Klikk & Hent» bestillingen min?

Varer bestilt med «Klikk & Hent» må hentes innen 9 dager, etter dette vil ordren bli kansellert. Ta kontakt med apoteket hvis du trenger å utsette hentefrist.


Spørsmål om retur og angrerett

 

Kan jeg angre på kjøpet mitt?

Ja, ved kjøp på Boots.no kan man benytte seg av 14 dagers angrerett etter at varene er mottatt, med unntak av følgende varer:

  • Legemidler – reseptpliktige og reseptfrie
  • Medisinsk utstyr
  • Hygieneartikler hvis forpakning er åpnet
  • Næringsmiddel

 

Hvordan returnerer jeg varer?

Dersom du har kjøpt varer du ønsker å returnere, må du benytte deg av angrerettskjema som ble sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen. Utfylt skjema sendes i retur med varen. Trenger du nytt skjema, kontakt vårt kundesenter. Varen må være uåpnet i originalemballasjen. Kostnaden for varen (minus returfrakt) blir refundert senest 14 dager etter vi har mottatt varen. Ta kontakt med vårt kundesenter for returseddel. Pakken leveres inn på nærmeste PostNord innleveringssted.

 

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Ta kontakt med kundesenteret så snart som mulig, henvendelsen bør gjøres skriftlig. Reklamasjonen må gjøres innen rimelig tid etter at feilen/mangelen ble oppdaget og bør skje innen to måneder etter at du mottok varen. 

Varer som er kjøpt på Boots.no og hentet på apotek (Klikk & Hent) returneres på det apoteket hvor ordren ble hentet ut.

 

Hvilke garantiordninger har dere?

Som Boots Bedre medlem kan du benytte deg av vår sol- og hudgaranti. Les mer om garantiordningen på medlemssiden.                                              

 


Spørsmål om tilbud, rabatter og klippekort

 

Hvordan fungerer 3 for 2 tilbudet?

Legg 3 varer i handlekurven og betal kun for 2. Rabatten trekkes automatisk fra før du betaler.

 

Kan jeg kombinere ulike rabatter/tilbud?

Nei, man kan ikke kombinere ulike rabatter/tilbud.

 

Når mottar jeg klipp etter et kjøp?

Klipp blir registert dagen etter ditt kjøp.

 

Får medlemmer klipp på kjøp av alle No7 produktene?

Nei, ikke gavepakninger og julekalendere, men alle andre No7 produkter gir et klipp per produkt.

Fikk du ikke svar på det du lette etter? 

Vår kundesenter hjelper deg med råd og veiledning.

 

Åpningstider:

Mandag - torsdag kl. 08.00 - 16.00.
Fredag kl. 09.00 - 16.00

Boots Norway © 2024