Reklamasjon og angrerett

Angrerett

Boots.no tilbyr 14 dagers angrerett. Angrefristen regnes fra den dagen du mottar din ordre.

I henhold til Angrerettloven kan du ved kjøp i vår nettbutikk returnere varene innen 14 dager etter mottak. Det koster deg kun returfrakt. Varene må være ubrukte og originalemballasjen skal følge med. Kostnaden for varen blir satt tilbake på din konto så snart vi har mottatt varen. Du vil motta angreskjema per e-post.

Følgende regler gjelder:

  • Du forplikter deg til å holde varen i like god stand som når du fikk den.
  • Varen kan ikke være brukt. Vi gjør oppmerksom på at forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering ikke omfattes av angreretten.
  • Om varen skades eller forsvinner på grunn av uforsiktighet, mister du angreretten
  • Varen skal returneres på din egen bekostning, uskadet i originalemballasjen innen 14 dager etter at du har mottatt den.
  • En retur kan ikke sendes som postoppkrav.

 Angreretten gjelder ikke:

  • Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
  • Varer som raskt forringes fysisk
  • Legemidler og medisinsk utstyr (jf. legemiddelloven § 2, og medisinsk utstyr, jf. lov om medisinsk utstyr § 3)
  • Produkter som er forseglet av hygieniske grunner, der forseglingen er brutt 

DU KAN VELGE: 1) RETURNERE SELV ELLER 2) RETURETIKETT

Mulighet 1: Returnere selv

  1. Send en epost til kundesenter@boots.no med ditt navn og ordrenummer og skriv at du ønsker å returnere ditt produkt.
  2. Fyll ut vedlagt angrerettskjema.
  3. Gå til Postens post-i-butikk, betal porto og returner varen med lappen til:

Boots apotek HomeCare

Snipetjernveien 10

1405 LANGHUS 

Mulighet 2: Bruke returetikett.

  1. Send en epost til kundeservice@boots.no med ditt navn og ordrenummer og skriv at du ønsker å returnere ditt produkt.
  2. Benytt deg av returetikett som fulgte med din ordre for retur av pakke.
  3. Pakker med returetikett leveres hos PostNords post-i-butikk.
  4. Vi debiterer (trekker) deg så for returfrakten (Pris kr: 79,-).

Slik benytter du deg av angreretten ved "Klikk og Hent": 

Kontakt apoteket der du har hentet bestillingen din. 

NB! Angreretten gjelder kun når varene er bestilt via nettløsningen vår.

Reklamasjon

Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dersom dette er tilfellet ber vi deg ta kontakt med kundesenteret så snart som mulig. Vi anbefaler at henvendelsen gjøres skriftlig av hensyn til senere referanser i saken. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at feilen/mangelen ble oppdaget, og bør skje innen to måneder etter at du mottok varen. Reklamasjon kan senest skje to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn i to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Kontaktinformasjon kundesenter:

E-post: kundesenter@boots.no

Tel: 23 67 66 00

Åpningstider: 08:00-16:00 (mandag-fredag)

For at vi skal kunne yte best mulig service ber vi deg om å oppgi ordrenummer når du henvender deg til vår kundesenter (Ordrenummer får du på online bekreftelsen, e-post og på følgeseddelen som følger med pakken).

Ved heving av kjøpet som følge av reklamasjon vil vi tilbakeføre kjøpsbeløpet til din konto så snart vi har mottatt returen fra deg, og senest innen to uker etter at returen er registret hos oss. Det kan ta noen virkedager før du har pengene på konto.

NB! Varer som er hentet på apotek ("Klikk og Hent") returneres på det apoteket der ordren ble hentet ut. Varer som er kjøpt på nettet og hentet på post eller via hjemleveranse returneres per post.

Foretaket følger forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Garanti

Garanti på alle produktene følger produsentens garantibestemmelse.