Retur og support

Reklamasjon

Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dersom dette er tilfellet ber vi deg ta kontakt med kundesenteret så snart som mulig. Vi anbefaler at henvendelsen gjøres skriftlig av hensyn til senere referanser i saken.  Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at feilen/mangelen ble oppdaget, og bør skje innen to måneder etter at du mottok varen.

Kontaktinformasjon kundesenter:

kundesenter@boots.no

Tel: 64 96 46 00
Fax: 64 96 46 01
Åpningstider: 08:00-16:00 (mandag-fredag)

For at vi skal kunne yte best mulig service ber vi deg om å oppgi ordrenummer når du henvender deg til vår kundesenter (Ordrenummer får du på online bekreftelsen, e-post og i følgeseddelen som følger med pakken).

Ved heving av kjøpet som følge av reklamasjon vil vi tilbakeføre kjøpsbeløpet til din konto så snart vi har mottatt retur fra deg, og senest innen to uker etter at returen er registret hos oss. Det kan ta noen virkedager før du har pengene på konto.

Angrerettloven

I henhold til Angrerettloven kan du ved kjøp i vår nettbutikk returnere varene innen 14 dager etter mottak. Det koster deg kun returfrakt. Varene må være ubrukte og originalemballasjen skal følge med. Kostnaden for varen blir satt tilbake på din konto så snart vi har mottatt varen.

Du vil motta mer informasjon og angreskjema sammen med forsendelsen.

Angreretten gjelder ikke:

  •  Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Forbrukeren har mulighet til å prøve å teste varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Går slik prøving eller testing utover det som er forsvarlig og nødvendig kan forbrukeren selv bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Vi gjør oppmerksom på at forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering ikke omfattes av angreretten.
  • Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
  • Varer som raskt forringes fysisk.
  •  Legemidler eller medisinsk utstyr (jf. legemiddelloven § 2, og medisinsk utstyr, jf. lov om medisinsk utstyr § 3)

 

Slik benytter du angreretten:

1.     Kontakt vårt kundesenter innen 14 dager etter at du mottok varen eller benytt angrerettskjemaet du har mottatt per e-post.

2.     Pass på å pakke varen forsvarlig inn før retur

3.     Send varen til adressen som er angitt på angrerettskjemaet

Garanti

Garanti på alle produktene følger produsentens garantibestemmelse. Vi garanterer at alle produktene skal ha en gjenværende holdbarhet på 6mnd.

Les generelle kjøps-og salgsvilkår for boots.no

 

 

Tilbake

Handlekurv

Handlekurven er tom

Fri frakt på alle ordre!

Nyhetsbrev

Registrer din e-postadresse for å motta råd og tilbud fra Boots nettbutikk



Registrer


Vi gir ikke opplysninger videre til 3.part